اخبار

خرید گندم در اولین مرکز خرید شبکه تعاون روستایی استان 250 درصد رشد داشت.

گندم یکی از مهمترین غلاتی است که همیشه در کل جهان سطح زیر کشت زیادی را به خود اختصاص داده است. گندم تقریبا ۲۵ درصد سطح کشت زراعی دنیا را در برداشته است. مصرف سالانه گندم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد.به عنوان مثال شرایط اقلیمی، محوریت نوع زراعت، فرهنگ عمومی و عادت غذائی افراد در کشورها در تعیین مصرف سالانه گندم نقش دارد.

در ایران نیز به دلیل اینکه نان قوت غالب مردم بوده، گندم جز مهمترین و قدیمی ترین محصولات کشاورزی است. به طور دقیق تر، این محصول ارزشمند در ایران در سه حوزه تولید و مصرف نان، صنف و صنعت و بذر اهمیت دارد. متاسفانه بنا بر دلایل مختلف که نرخ تورم افزایش یافته است، قیمت سایر محصولات غذایی افزایش یافته و منجر به بالارفتن تقاضای مصرف گندم و نان شده است. به همین دلیل کمبود آن پیامدهای نامطلوبی را در برخواهد داشت.

 

خرید گندم، با وفور نعمت الهی باران، اقدامات مناسب زراعی و تلاش عوامل خرید شرکت تعاونی روستایی مهر مهاباد، بیش از ۲۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. 

 

در این راستا مدیران مربوطه با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد کنترل این امر هستند. برخی از صحبت های مدیران مربوطه در ارتباط با تولید گندم، خرید گندم و وجه پرداختی های گندم به صورت زیر است:

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان به این موضوع اشاره کرد که میزان تولید گندم در شهرستان اردستان حدود ۴۵۰۰ تن بوده است که مقدار ۴۱۰۰ تن آن توسط مرکز خرید مهر مهاباد جمع آوری و تاکنون ۳۰۰۰ تن آن به سیلوها حمل گردیده است.

 

محسن حاج عابدی درخصوص پرداخت وجه گندم بیان داشتند که در حال حاضر وجه گندم بر اساس قیمت سال گذشته و بصورت علی الحساب پرداخت می گردد و تاکنون ۳۵ درصد از مطالبات کشاورزان تحویل دهنده پرداخت شده است.

 

مدیر سازمان ضمن اشاره به شروع خرید گندم در شهرستان های برخوار و اصفهان پیش بینی کردند که حداقل ۱۰۰ هزار تن از گندم تولیدی استان، تحویل مراکز خرید شبکه تعاونی روستایی استان گردد.

 

این نکته حائز اهمیت است که عملیات خرید و جمع آوری گندم از کشاورزان تا پایان شهریور ماه در استان اصفهان ادامه دارد.

 


منبع: روابط‌عمومی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *