اخبار

توانمندسازی صنعت طیور توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

💢رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، به ضرورت وجود نقشه راه مشخص برای اجرای برنامه های تولید در بخش کشاورزی توسط شرکت ها و اتحادیه های تعاونی اشاره کرده و اهتمام سازمان جهت واگذاری کلیه امور به شبکه تعاونی ها و ایفای نقش نظارتی سازمان را مورد تاکید قرار داد. وی اشاره کرد:

 

با توجه به ارزش افزوده بالای حوزه طیور، حمایت همه جانبه سازمان از اتحادیه برای پیشبرد اهداف بخش را در دستور کار داریم”.

 

💢به گزارش پات، در راستای اجرای سیاست تعاملی سازمان مرکزی تعاون روستایی با شبکه تعاونی های تحت پوشش، جلسه مشترکی با حضور محمدعلی نیکبخت رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، خوشخو مشاور مدیرعامل و مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و بازرسی سازمان، مسلمی عضو هیات مدیره، علیزاده مقدم سرپرست معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری، سلمان مدیرکل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها و تشکل ها و اعضای هیات مدیره، بازرس و مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران یکشنبه بیست و یکم خرداد ماه برگزار شد. در  این نشست هر یک از اعضای هیات مدیره اتحادیه به بیان دیدگاه های خود در زمینه نقش آفرینی اتحادیه ها در زنجیره ارزش و چالش ها و موانع موجود در این زمینه پرداختند.

 


💢محمدعلی نیکبخت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستای ایران در این جلسه با تاکید بر اینکه اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران از مهمترین تشکل تولیدی کشور است، خواستار حکمرانی خوب اتحادیه در زنجیره ارزش و فرایند تولید شد. نیکبخت شبکه سازی و ایجاد ساختار مناسب را از اولویت های اصلی این حوزه دانسته و خواستار انسجام بیشتر بین بخش های مختلف در مرکز، استان و شهرستان شدند. وی بیان کرد:

 

باید فعالیت های قبل، حین و بعد از تولید باید به خوبی توسط اتحادیه مدیریت شود و در این زمینه باید همه امور به اتحادیه واگذار شده و مرحله به مرحله امور تصدی گری از بخش دولتی جدا شده و به بخش غیر دولتی و اتحادیه واگذار شود.

 

💢ابراهیمی مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران گوشتی ایران نیز در این نشست هم‌اندیشی با بیان اینکه در چند روز گذشته جلسات تعاملی خوبی با بخش دولتی برای رفع موانع تولید برگزار شده است، گفت:

 

نقش آفرینی اتحادیه در تامین گوشت مرغ مورد نیاز جامعه حیاتی است و لازمه تحقق آن، فراهم بودن شرایط مناسب برای حضور تاثیرگذار اتحادیه است…..باید مدل شکل گیری زنجیره ها در چرخه فرآیند تولید، کامل شود.

 

💢مسلمی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز با اشاره به اهمیت حلقه های زنجیره تولید، لزوم توجه به کل زنجیره را مورد تاکید قرار داد و هماهنگی بیشتر سه ضلع تولید کننده، مصرف کننده و حاکمیت را ضروری دانست. وی وجود سامانه جامع به منظور شفافیت فرایند تولید، تولید قراردادی و تولید اعتباری با وجود یک نهاد مالی پشتیبان از راهکارهای برون رفت از چالش های پیش روی تولید دانست.

علیزاده مقدم سرپرست معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری به نقش مهم حوزه حاکمیتی با داشتن سه مولفه حمایت، هدایت و نظارت در امر تولید در شبکه تعاونی ها اشاره کرد و افزود: وجود نظام برنامه ریزی جامع جهت مدیریت بخش را ضروری است. وی گفت:

 

باید تامین نهاده های مورد نیاز و مدیریت بازار باید مورد توجه ویژه بخش حاکمیت باشد تا تولید کننده و مصرف کننده دچار آسیب نشوند.


منبع: وب سایت خبری تعاون روستایی استان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *